A new book by Dr. Pattana Kitiarsa, teacher of the anthropology of Southeast Asia and popular Buddhism in the Department of Southeast Asian Studies, Faculty of Arts and Social Sciences, National University of Singapore.
Publisher’s description:
Mediums, Monks, and Amulets is a sophisticated yet accessible study of the state of popular Buddhist beliefs as they are practiced in Thailand today. Using a combination of focused case studies and analysis, Pattana Kitiarsa explores the nature and evolution of popular Buddhism over the past three decades by focusing on those individuals who practice, popularize, and profit from it.
The case studies profiled in this book include prominent spirit mediums and magic monks, the lottery fever surrounding the posthumous cult of folk singer, Phumphuang Duangchan, the Chatukham‐Rammathep amulet craze, and the cult of wealth attributed to preeminent monk, Luang Pho Khun. It also explores the history of both popular and official opinion surrounding supernatural Buddhism and its clashes with the rationalist, modernizing policies of Thailand’s monarchy and government.
Mediums, Monks, and Amulets contests the viewpoint that supernatural elements within popular Buddhism are a symptom of the decline of the religion. Instead, it argues that this hybridity between traditional Buddhist beliefs and elements from other religions is in fact a symptom of the health and wealth of Buddhism, as it negotiates large‐scale commercialization and global modernity.
For more information see here…
… gewährt der in Düsseldorf lebende Fotokünstler Andreas Gursky (geb. 1955 in Leipzig) mit seinen 2011 entstandenen Werken der Reihe Bangkok, die bis zum 13. Januar 2013 im Museum Kunstpalast in Düsseldorf zu sehen ist.
Vom 22. Oktober bis zum 23. November wollen u.a. Hans Georg Berger mit einer Gegenüberstellung von Fotos buddhistischer Mönche und alten Porträts aus den Klöstern Laos, die junge Chinesin Ting Ting Cheng mit Bildern ihrer Reise durch Europa oder Nora Bibel mit ihrer “Serie über vietnamesische Auswanderung und Rückkehr” dem Besucher/der Besucherin dabei helfen, seine/ihre Sinne zu schärfen, “für Reisen, für die Fotografie”. Die Ausstellung “Der Blick des Anderen” im Artificial Image in Berlin lädt dazu ein, anhand dieser und weiterer Bilder die “Augen zu öffnen für Fremdes, in dem man sich selbst nicht wiedererkennt, durch dessen Betrachtung man sich jedoch besser begreifen lernt”.